Головна » Велнес – тренінг «Здорова родина — здорова дитина»

Велнес – тренінг «Здорова родина — здорова дитина»

Мета: розширення і поглиблення знання батьків про компоненти поняття «здоров'я», активізувати прагнення вести здоровий спосіб життя; розвивати критичне мислення та творчість.

Обладнання:бейджі, правила тренінгу, відео,  стікери  у вигляді листочків, стікери у вигляді хмаринок, плакат із зображенням сонця, інформаційний плакат, скринька, картки з назвами квітів, бланки анкети, ватмани із  зображенням родини, кольоровий папір, олівці, ножиці, клей.

Тривалість: 65 хвилин

Хід роботи

І. Вступ

1.     Вправа «Знайомство» (5 хв)

Учасники по черзі називають свої імена (записують їх на беджах)та розповідають про своїх дітей.

2.     Обговорення правил групової роботи (3 хв)

Психолог  повідомляє учасникам основні правила групової роботи:

  • Брати активну участь.
  • Дотримуватися регламенту.
  • Слухати уважно, не перебивати.
  • Не критикувати.
  • Висловлювати тільки власну точку зору.

3.     Вправа «Очікування» (3 хв).

Учасники пишуть на листочках свої очікування від сьогоднішньої зустрічі. По бажанню зачитують.

ІІ. Основна частина

1.     Вправа-руханка  “Пересадки” (5 хв.)

Для того, щоб створити атмосферу доброзичливості, активізувати батьків та підготувати їх до подальшої роботи, фіз. інструктор  пропонує учасникам, у яких, наприклад, є рідна сестра, помінятися місцями. Якщо у групі такі люди є, то вони міняються місцями. Далі  продовжує: “Встаньте і поміняйтеся місцями всі ті, …”

  • у кого є донечка;
  • у кого гарний настрій;
  • хто спить 8 годин на добу;
  • у кого карі очі;
  • хто любить шоколад;
  • хто в дитинстві катався на велосипеді;
  • хто щодня їсть овочі і фрукти;
  • хто робить з дітьми ранкову зарядку;
  • хто любить танцювати.

2.     Вправа «Сонце» ( 7 хв)

Батьки працюють у групах, об’єднатися в які можна за допомогою гри «Квітник». Для цього учасники тренінгу по черзі витягують із заздалегідь підготовленої  скриньки картки з написами «Ромашка», «Волошка», «Тюльпан», після чого психолог  пропонує об’єднатися у групи згідно витягнутих карток. Далі отримують завдання визначити, що допомагає людині бути здоровою, з чого складається здоров’я, без чого не можна уявити собі здорової людини. Відповіді записують на смужках паперу жовтого кольору, після чого учасники тренінгу прикріплюють їх до плакату із символічним зображенням сонця.

3.     Перегляд відео: «Що думають діти про здоров'я» (10 хв.)

4.     Інформаційне повідомлення (3 хв)

Згідно з визначенням ВООЗ, здоров’я – це стан повного фізичного, психічного та соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб і фізич­них недоліків.

Вчені стверджують: здоров’я людини на 10 % за­лежить від спадковості, на 5 % — від рівня розвитку медицини, на 5 % — від навколишнього середовища, інші 80 % — у руках нас самих. Отже, наше здоров’я залежить від наших звичок та зусиль.

Народна мудрість стверджує:

«Здоров’я більше варте, як багатство»,

 «Люди часто хворіють, бо берегтися не вміють»,

«Вартість здоров’я знає лише той, хто його втратив»,

«Було б здоров’я, а все інше наживемо»,

«Без здоров’я немає щастя».

Той, хто веде здоровий спосіб життя, зазвичай спокійніший і більш врівноважений. А хто неуважний до свого здоров’я, той часто нервує, конфліктує, хворіє, не вірить в себе. А коли людина втрачає віру у власні сили, то перестає цінувати саму себе і навіть може заподіяти собі шкоду, наприклад, почати палити або вживати алкоголь.

5.     Вправа  «Руйнівники здоров'я» (3хв.)

На даний час дуже багато є факторів, що шкодять нашому здоров'ю та здоров'ю наших дітей ( на хмаринках написані фактори «руйнівники» здоров'я, накриваємо ними сонечко). Це:

 - Шкідливі звички – куріння, вживання алкоголю

 - Неправильне харчування

 - Стреси

- Малорухливий спосіб життя

- Порушення режиму (сон, харчування, робота, відпочинок)

- Песимістичні погляди на життя

- Низька самооцінка

- Недотримання правил гігієни

- Байдуже ставлення до власного здоров'я

- Конфлікти в близькому оточенні

5.     Тест «Я і моє здоров'я» (5 хв)

Батьки отримують бланки та дають відповіді  «так» або «ні» на наступні запитання :

1.     У мене часто поганий апетит

2.     Після кількох годин роботи починає боліти голова

3.     Часто я виглядаю втомлена,буваю  роздратована

4.     Періодично у мене бувають серйозні захворювання

5.     Я майже не займаюсь спортом та фізичними вправами

6.     Останнім часом я трішки прибавила в вазі

7.     У мене часто крутиться голова

8.     В даний час я палю (курю)

9.     В дитинстві я перенесла кілька серйозних захворювань

10.                      Я погано сплю і неприємні відчуття вранці після пробудження.

За кожну відповідь «так» поставте собі 1 бал і підрахуйте результат.

1-2 бали. Не дивлячись на деякі ознаки погіршення здоров'я, ви в хорошій формі. Ні в якому разі не покидайте зусилля по збереженню свого здоров'я.

3-6 балів. Ваше ставлення до свого здоров'я важко назвати нормальним, вже відчувається, що ви його розтратили досить суттєво.

7-10 балів. Як ви умудрилися довести себе до такого стану? Дивно, що ви ще в змозі ходити і працювати. Вам слід негайно змінити свої звички.

     Звісно ви вправі не погоджуватися з даними результатами, але варто задуматися над своїм способом життя.

6.     Сам собі фізінструктор. (7хв. )Практичне виконання вправ, які  можна робити вдома з дітьми. Також виконання вправ на степ – платформах.

7.      Колаж «Що робити, щоб зберегти своє здоров'я та здоров'я дитини?» (10 хв)

Кожна група отримує ватман із зображенням родини. Учасникам необхідно наклеїти чи намалювати чинники, що позитивно впливають на здоров'я. Після завершення  - представляють свої роботи.

 Отже  до сприятливих чинників здоров'я належать:

  • Позитивні емоції;
  • Відсутність  шкідливих звичок;
  • Дотримання правил особистої гігієни;
  • Збалансоване харчування;
  • Достатня рухова активність; (30 хв  в день)
  • Загартування;
  • Оптимальний режим праці і відпочинку.

ІІІ. Заключна частина

1. Вправа «Повернення до очікувань» (5 хв)

Психолог  нагадує про  листочки із очікуваннями від тренінгу.  Пропоную, по бажанню, сказати чи справдилися очікування (якщо так, то покласти листочок в корзинку) і що б ви хотіли змінити в родині для збереження здоров'я.

Підсумок : Бажаємо вам берегти та зміцнювати здоров'я. Будьте гарним прикладом для своїх дітей у ставленні до власного здоров΄я. Привчайте дітей щоденно піклуватися про своє здоров΄я: 
- виконувати різні фізичні вправи;
 
- правильно харчуватись;
 
- загартовуватись;
 
- спілкуватися з друзями;
 
- дотримуватися особистої гігієни;
 
- дотримуватися режиму дня;
 
- знаходити час для розваг на свіжому повітрі.