Головна » Гарний настрій – запорука здоров'я

Гарний настрій – запорука здоров'я

Семінар з елементами тренінгу:

«Гарний настрій – запорука здоров'я»

 

Мета: Зміцнення та збереження психічного здоров’я всіх учасників навчально–виховного процесу; формування вміння аналізувати стан свого здоров’я, звільнятися від негативних емоцій, переживати позитивні відчуття та емоції. Розвиток уміння читати невербальні сигнали: міміку, жести.  Розвивати увагу, пам'ять, відпрацьо­вувати навички ефективної взаємодії, емпатії, уміння співпрацювати.

Обладнання: правила тренінгу, ватмани, кольорові олівці, скринька.

1. Вправа «Що б я змінила в своєму житті, якби мені було 18 років…»

2. Обговорення та затвердження правил.

3. Очікування від тренінгу. Записуємо на листочках і по бажанню зачитуємо.

4. Інформаційне повідомлення. Тема нашого семінару «Гарний настрій – запорука здоров’я».  На жаль реальність дуже сумна. Все частіше ми ловимо себе на думці, що немає приводів для радості, по телебаченню лише негатив, не вистачає коштів на бажані речі, здоров’я погіршується тощо. Але як часто ми спокушаємося та оправдовуємо себе та images (11).jpg

свої вчинки? Слова «живемо на цьому світі лише раз» стали звичними. А чи задумуємося про те, як ми живемо? Чому саме так, а не інакше? Що можна зробити, щоб життя було довгим і щасливим? Наші привітання один одному завжди містять побажання міцного здоров’я та довгих років життя, Ми усвідомлюємо наскільки важливе здоров’я, а чи завжди ми , дорослі люди, поводимося розумно стосовно найдорожчого , без чого неможливі довгі роки життя, кохання, щастя? Під тиском реальності руйнується багато наших планів та сподівань. Людина здатна дати пораду поодиноким випадкам та ситуаціям, таким як невдалий день, непорозуміння з колегами чи сварка з рідними. Тривалі конфліктні ситуації, що викликають ряд негативних емоцій, ведуть до виснаження нервової системи – шкодять здоров’ю. Чи вміємо ми знаходити позитив щодня в нашому житті?

5. Тест «Моє здоров’я»

Інструкція: проаналізуйте твердження, ви­користовуючи принцип «як правило». Тобто якщо дане твердження характерне для вашої звичної манери поведінки, відповідаєте «так», а якщо це трапляється з вами рідко — потрібно відповідати «ні». Зазначивши при цьому від­повідно «+» чи «—» у бланку відповідей.

-         Після декількох годин роботи у мене по­чинає боліти голова.

-         Часто виглядаю стомленою, іноді роздра­тованою й похмурою.

-         Періодично тяжко хворію і змушена зали­шатися декілька днів у ліжку.

-         Я майже не займаюся спортом, фізичними вправами.

-         Останнім часом набрала декілька кілогра­мів у масі тіла.

-          У мене часто крутиться голова.

-         Зараз я курю.

-         Маю хронічні захворювання.

-         У мене поганий сон, неприємне самопо­чуття після пробудження.

За кожну ствердну відповідь нарахуйте  собі 1 бал, обчисліть суму.

Визначення результатів:

    1—2 бали. Ви у гарній формі, хоча мож­ливо інколи почуваєтеся не на всі 100 %. Пра­цюйте над собою далі.

    3—б балів. Ваше ставлення до здоров'я важко назвати нормою, відчувається, що ви його втрачаєте. Варто переглянути звичну манеру свого життя.

    7—10 балів. Як ви змогли довести себе до такого стану? Дивно, що ще можете ходити і працювати. Вам швидко потрібно змінювати свої звички...

          Звичайно, ви можете не погоджуватися з даною інтерпретацією  результатів, особливо якщо у вас 7—10 балів.  Але сподіваюся, замис­литеся над своїм способом життя і звичками, які шкодять. Автор тесту промовчав про біль­шість симптомів  поганого  самопочуття та стану здоров'я, давши вам можливість самостійно ще раз проаналізувати своє самопочуття, став­лення до життя.

6. Рольова вправа «Старий будинок»

Дійові особи:

Великий старий будинок — говорить  «рип!»;

Стара жінка — говорить втомленим голо­сом «ох!»;

Кішка — говорить «няв!»;

Сова — говорить «угууу!»;

Мишка — пищить.

Як і більшість добрих історій, ця історія по­чинається зі слів «одного разу». Отож одного разу в чудовій лісовій гущавині стояв великий старий будинок, і в цьому великому старому будинку жила стара жінка. Зараз ви повинні подумати, що стара жінка у великому ста­рому будинку має жити сама, але це не так, бо в старої жінки було двоє друзів, які жили з нею у великому старому будинку. Чи пові­рите ви, що її друзями були кішка та мишка?

Зараз більшість з вас думає, що кішка і мишка не можуть жити разом під одним дахом. Але тільки не ці кішка та мишка! Вони дуже-дуже дружили. Можливо, це відбувалося тому, що стара жінка була дуже доброю, а великий старий будинок—дуже зручним.

Одного разу стара жінка прибирала у ве­ликому старому будинку, а кішка з мишкою спостерігали за нею. Раптом вони почули дуже дивний звук. Стара жінка підійшла до дверей великого старого будинку й відчинила їх.

Кішка і мишка були не такими сміливими, як їхня господиня, тому сховалися за спиною старої жінки. Звук повторився. Піднявши го­лови й поглянувши вгору, вони побачили вели­чезну сову, яка сиділа на старому дубі. Стара жінка й мишка злякалися, бо знали, що сова дуже любить їсти мишей на обід. Сова уважно подивилась вниз на стару жінку й сказала:

 

«Я дуже замерзла й дуже голодна». Тоді мишка почала ще більше хвилюватися.

Але стара жінка, уявивши, що кішка може атакувати сову, якщо та полетить за мишкою, сказала сові: «Ми всі друзі й живемо в мирі. Якщо ти мені пообіцяєш, що не з'їси мою по­дружку мишку, я принесу тобі їжі й ти зможеш зігрітися біля вогню». Сова була дуже доброю й вдячною, тому, коли почула пропозицію ста­рої жінки, відразу на неї погодилась. Ця історія закінчується щасливо — у великому старо­му будинку стали жити сова, кішка, мишка й стара жінка.

images (11).jpg

Мораль цієї казки така: якщо у великому старому домі змогли щасливо й дружно жити стара жінка, кішка, мишка й сова, то ми щиро сподіваємося, наші любі, що ми всі, незалежно від того, яку виконуємо роботу, будемо відчувати себе комфортно й «жити мирно»...

       7.  Вправа «Вавилонська вежа». (Для виконання вправи ділимося на 3 команди за допомогою цукерок. Кожен бере зі скриньки цукерку і об’єднуються в команди за їх назвою.) На столі кожної команди є ватман. Учасники мають намалювати вежу, але є одна умова: кожен  отримає власне завдання, яке він не може озвучити  чи показати іншим членам команди, але виконати його зобов’язаний. (роздаємо картки із завданням).

Завдання:

- Вежа має 10 поверхів;

- Над вежею розвивається зелений прапор;

- Вежа має 7 вікон;

- На 3-му поверсі вікна сині;

- Вежа має червоний контур;

- 7-й поверх зафарбований в фіолетовий колір;

- 5-й поверх розмальований квітами.

8. Вправа «Покажи назву казки». По одному учаснику з команди обираються і отримують назву казки. Вони по черзі показують її  мімікою та жестами, щоб інші учасники команди відгадали цю казку. Наприклад: «Котигорошко», «Дідова дочка, бабина дочка», «Гидке каченя».

9. Вправа «Здогадайся хто ти». Один учасник команди отримує обруч з написом. Він має задавати запитання, щоб дізнатися «хто я». Наприклад: «Дід мороз», «Солом'яний бичок», «Президент» тощо.

10. Вправа «Мої очікування». Якщо ваші очікування стосовно нашого тренінгу справдилися складіть їх будь ласка до скриньки гарного настрою.